Oficjalna strona na FB!

Zapraszamy również na oficjalną stronę Malwersi na Facebook'u!

wtorek, 8 lipca 2014

Dozbrajanie

Dozbrajanie- czyli uzupełnienie Walk indywidualnych

Z postu „Walki Indywidualne. Jak bić i nie zostać pobitym !” dowiedzieliście się na czym polegają ataki oraz na co warto zwrócić uwagę, teraz podejmiemy temat kłopotliwy dla nowych graczy, mianowicie- dozbrajanie do danego typu walki.

1.Walka kozaków to najnowsza i zdecydowanie najbardziej opłacalna konkurencja dająca nam 10% zysku z portfela ofiary w 5 min (+rozliczenie), lecz nie możemy zapomnieć o tym, że starsi stażem gracze są na wygranej pozycji, bowiem do wielu misji potrzebne im były umiejętności takie jak: Szeroki bicek, Walenie w ryj, Walka wręcz czy zasób Atak, który właśnie odgrywa tam kluczową rolę. Warto zauważyć zatem, że na początku naszego grania, zanim to poświęcimy setki godzin na szkolenia warto zacząć od innej konkurencji, aniżeli wspominana Walka kozaków. Mamy do wyboru ogólnie 13 typów walki, z czego Kozak oraz Po kolędzie to walki, gdzie przedmiot nie bierze udziału, a Szybki napad daje procentowo najmniejszy zysk i w sumie trudno nazwać go rentownym atakiem, jest to raczej coś w rodzaju sprawdzania czy gracz posiada coś w portfelu. Pozostaje nam zatem paleta dziesięciu walk, z której warto wybrać tą jedną na start!


1.1 Kiedy już wybrałeś jeden z typów walk zauważ, że w każdym z nich występuje:
przedmiot + atak + inny zasób/ umiejętność + umiejętność
W niektórych atakach jest to atak + szczęście (a więc dwa zasoby) lub atak + 2x umiejętność (jak w przypadku Nielegalnych wyścigów). Przedmiot będący zawsze na pozycji #1 jest najważniejszy, ponieważ to jego zakup do danej konkurencji najbardziej wpływa na Twoją siłę. Opiszę teraz jak to działa zakładając, iż wybrałeś: Wycinka w pień jako swój atak, gdzie przedmiotami jest broń inna.
Jednym z przedmiotów broni innej jest paralizator warty 500 MLW/szt.


Jak sam widzisz daje od +2 do Ataku (1.) oraz przydatność w walce +40(2.), oznacza to, że jeśli go kupisz w sztuce 1 otrzymasz jednorazowo +2 do Ataku ogólnego oraz 40 przydatności .
Jeśli jednak dokupisz więcej tego przedmiotu, przydatność (do konkurencji) zwiększy się o wartość początkową ( w tym przypadku ilość paralizatorów razy 40 przydatności w walce [patrz 2.]).
W punkcie numer 3 na pierwszym obrazie widnieje informacja do czego przedmiot może przydać się w późniejszych etapach gry.
W przedstawiony sposób dokupywania przedmiotów do danej konkurencji najszybciej uzyskasz przewagę nad innymi. W przykładzie wybrałem oczywiście najtańszą rzecz z konkurencji Wycinka w pień i nie jest to najbardziej opłacalny przedmiot a jak łatwo się domyśleć to najdroższa rzecz posiada największą przydatność do walki i to właśnie ją opłaca się najbardziej skupować.

1.2 Drugim ważnym czynnikiem wpływającym na Twój wynik w danej konkurencji jest Atak.  Jak zostało już wspomniane w poprzednim poście atak nie tylko przydatny jest do walki, ale i również przyda się każdemu w misjach oraz Mega Wałkach. Niestety jego wartość nie jest już tak łatwo podbić jak w przypadku przedmiotów. Do wyboru mamy: szkolenia, imprezy i przekręty na atak. Zaczynając od szkoleń zwykle dają one niewiele ataku, ale za to możemy ustawić  je na noc nie pozostawiając bezczynnie naszej postaci. W ciągu dnia, kiedy mamy trochę więcej czasu warto zająć się imprezami, płacimy za nie stosunkowo niewiele a dają one nie raz dwa-trzy razy więcej w 12-30 minut niż szkolenie w godzinę. Przekręty z reguły nie są opłacalne biorąc pod uwagę zdobycie samego ataku, dopiero na wyższych poziomach pojawiając się bardziej interesujące bonusem. Do tego trzeba pamiętać, że przekręt zawsze może nie wyjść.

Uwaga!
Często pada pytanie na ile procent przypada 1 pkt Ataku- czego technicznie nie da się wyliczyć! Pamiętajmy o tym, że atakując, walczymy za każdym razem z innym poziomem przedmiotów, ataku i umiejętności u przeciwnika, a takie liczby jak 1 lub 10 ataku nie da się przeliczyć na dokładny procent. Kwestia 100+ pkt. jest już bardziej realna do zliczenia, lecz również nie otrzymamy precyzyjnego wyniku.


1.3 Zdecydowanie na ostatnim miejscu będą same umiejętności (w dalszym ciągu mówimy o tych dziesięciu walkach). Ich zdobycie jest identyczne jak w przypadku Ataku, czyli: szkolenie, impreza, przekręt, ew. praca.  Zaczerpnę porównanie zawarte w poprzednim poście: W zestawieniu osoby tylko kupującej przedmioty do osoby tylko szkolącej się- to osoba kupująca przedmioty będzie zawsze o te 20-30% lepsza. Oczywiście same umiejętności przydają się również do Mega Wałków czy misji, ale nie stanowią one niezbędnego kryterium do ataku. 

Przydatną opcją jest dogadanie się z kimś o ataki między sobą, aby sprawdzać jak poprawiasz się procentowo w obranym przez Ciebie ataku. Najlepiej jednak, aby ta osoba nie szkoliła się w Twojej konkurencji, aby nie zafałszować wyników poprawy :)