Oficjalna strona na FB!

Zapraszamy również na oficjalną stronę Malwersi na Facebook'u!

środa, 4 czerwca 2014

Walki Indywidualne. Jak bić i nie zostać pobitym !

Walki indywidualne, najszybszy sposób wzbogacenia się w dość krótkim czasie.


        Aktualnie walki między graczami przynoszą niebagatelne zyski wygranemu, wystarczy poświęcić parę minut na znalezienie potencjalnie słabszego przeciwnika, który przyniesie nam krocie. Jeszcze dwa lata temu nie było tak słodko. Walki i znajdowanie „Wiśni” jakieś 690 dni temu nie należały do najłatwiejszych. W erze „Niebieskiego” tła gry 
*Kliknij aby powiększyć
 do dyspozycji mieliśmy tylko 5 ataków. Szkolenie się w pięciu atakach zamiast trzynastu jak to ma miejsce teraz, nie pozwalało na zbytnie zróżnicowanie siły pomiędzy graczami, a wiśnią nazywano wtedy gracza, który po wygranej walce zostawiał u nas w portfelu od 100 do 500 malwersów. Według mnie walki sprzed dwóch lat były bardziej elektryzujące, nie można było dokupić przedmiotów w trakcie walk czy też „dopalaczy”, bo po prostu takowych nie było. Liczył się czas poświęcony na szkolenia w danej dziedzinie.

Ale do rzeczy. Jak wspominałem wcześniej, aktualnie mamy do dyspozycji 13 różnorodnych opcji ataku na potencjalnego przeciwnika. Każdy z ataków zróżnicowany jest pod kątem potrzebnych umiejętności oraz przedmiotów, które możemy dokupić nawet w trakcie walki. Według mojej opinii najistotniejszą zdolnością, którą warto podnosić regularnie jest atak. Występuje on w każdym rodzaju ataku, różnica polega tylko i wyłącznie na klasyfikacji jego miejsca pod względem przydatności w walce. (Dodam również, że określona liczba punktów ataku będzie potrzebna w późniejszym czasie do wykonania misji oraz maga wałków.) Kolejne umiejętności czyli Lans, Ściema, Religijność, Szczęście oraz Obrotność dedykowane są już wyłącznie do poszczególnych walk. Umiejętności przydatne w walce są uszeregowane w kolejności pod względem użyteczności. Możemy to sprawdzić wchodząc w poszczególne walki.

*Kliknij aby powiększyć

      Niedawno twórcy gry podzielili ataki pod względem procentowym zysku z walki oraz czasowym. W tej chwili przeważają walki trwające trzy minuty dające nam siedmioprocentowy zysk z walki. Wyjątkiem jest tu atak „Po kolędzie”, gdzie przy tej samej ilości procentowego zysku, musimy czekać aż 5 minut do zakończenia walki. Muszę tu nadmienić, że wielokrotnie poruszana była sprawa tego ataku na czacie ogólnym by podwyższyć zysk z walki do 10%, tak jak ma to miejsce przy „Walce kozaków”. Wymienione powyżej ataki są w tej chwili jedynymi walkami w których liczą się umiejętności zdobywane poprzez szkolenia, imprezy, przekręty i nie ma tu możliwości dokupienia przedmiotów (oby tak pozostało) w trakcie walki. Wyjątkiem w walkach jest Szybki Napad. Ten atak daje nam tylko 2% zysku, ale wygrana lub przegrana jest natychmiastowa. Jedynym mankamentem Szybkiego Napadu jest to że po zakończeniu walki musimy i tak odczekać parę minut (tak jak przy „zwykłym” ataku) by zaatakować ponownie.

"Najlepszą obroną jest atak"- Carl von Clausewitz 


Jako młody i niedoświadczony gracz powinieneś zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
- Jednego gracza możemy atakować tylko trzy razy w ciągu doby.
- Atakować niestety możesz tylko w pewnym przedziale. Wcześniej można było atakować do dziesięciu poziomów wyżej oraz niżej, po zmianach jest to 15 poziomów. Czyli będąc na poziomie (tzn. lvl) 20-tym, możemy zaatakować graczy od poziomu 5-go do 35-go.
Jeśli będziemy chcieli zaatakować kogoś powyżej 15 lvl-owej różnicy ujrzymy po prostu ot takie cudo 
-  Wybór przeciwnika. Gra daje Ci możliwość wyboru poprzez kilka dróg znajdowania potencjalnych wiśni. 


* Ranking najbogatszych, tu możemy wybierać i przebierać nie tylko pod względem majątku, ale również kilku innych opcji.
- Mega Wall

-Warto obserwować wydarzenia ze ściany. Często ktoś kończy pracę, kupuje biznes, sprzedaje złoto etc. Na taką chwilę właśnie czekamy, a raczej czyhamy. Istnieje duże prawdopodobieństwo że kończący pracę nie jest w danej chwili on-line i właśnie takie wiśnie powinny nas interesować.

- Szkolenie. Przy tak dużej liczbie walk najprościej wybrać jeden atak do któryego będziemy się szkolić i kupować przedmioty. Wiąże się to jednak z pewnym zagrożeniem, a mianowicie szkoląc jeden atak i zaniedbując inne będziemy narażeni na przegraną w dwunastu innych walkach. Niestety w walkach nie ma złotego środka na wygraną \obronę.

- Każda wygrana walka, gdzie zysk jest równy lub większy 1000 malwersów daje nam 1pkt Respektu, który jest ważny jeśli jesteś członkiem jakieś grupy.


„W grze, jak w życiu, czasami da się coś załatwić sprytem, a czasami trzeba walnąć w zęby. Jeśli jesteś w czymś dobry, wybierz taki typ Walki, w którym masz największe szanse, a następnie wybierz pacjenta, któremu spuścisz łomot i zabierzesz pieniądze. Masz także do dyspozycji Napad – rozwiązanie szybkie, proste i skuteczne.”

Bardziej doświadczeni gracze wypracowali sobie pewne taktyki ataku, a jak wiadomo ilu graczy tyle pomysłów na walkę. Poniżej przedstawię przykładowy sposób poszukiwania wiśni i walki z nią.
Wybierając potencjalną ofiarę naszych niecnych planów z listy graczy, warto zwrócić uwagę na tendencje zwyżkową w rankingu. Potocznie mówiąc „świeci na zielono”.













Generalnie oznacza to że niedawno majątek delikwenta wzrósł o jakąś mniej lub bardziej pokaźną sumę.
W celu sprawdzenia zasobności portfela naszego przyjaciela wybieramy. 

Szybki napad daje nam 2% zysku, dzięki temu możemy łatwo wyliczyć czy opłaca nam się atakować dalej np. walką kozaków i czy to nie będzie strata czasu.

Gdy przejdziemy do walki kozaków lub innej walki i przegrywamy. Co zrobić? Jedyna rada- uzbroić się po zęby dokupując przedmioty. Przy walce kozaków jedyną pomocą będzie Wspomagacz.
*Kliknij aby powiększyć

Przy innych walkach cały arsenał przedmiotów
Możemy również poświęcić kilka – kilkadziesiąt Kredytów na zakup paru ciekawych udogodnień dzięki, którym będziemy atakować szybciej, częściej, oraz spać spokojniej J
*Kliknij aby powiększyć

Jako że szerszy opis przedmiotów specjalnych pojawi się niebawem, zobrazuje tylko w kilku słowach przydatność poszczególnych opcji ułatwiających atak, oraz obronę.

-Możliwość ataku co minutę. Dotyczy tylko „szybkiego napadu”, pozwala nam walczyć, tym atakiem bez potrzeby odczekiwania kilku minut na kolejną walkę.

- Możliwość 5 ataków na 1 gracza. Jak sama nazwa wskazuje mamy o dwa ataki więcej na jedną wiśnie (bardzo przydatna opcja przy wiśniach, które dają ponad 50k zysku z jednego ataku.)
I parę udogodnień obronnych:
- Ochrona Milicji. Dzięki tej usłudze nikt nie może nas zaatakować przez 24h

- Immunitet. Jak powyżej. Uwaga!!! Nie można kupić go za KRD. (Jak zdobyc Immunitet\poparcie dowiecie się tu http://niekryty-malwers.blogspot.com/2014/06/poparcie-od-do-z.html )

-  Ochrona przed atakami 24h. Jak wyżej z tym wyjątkiem, że przy aktywacji tej usługi ty również nie będziesz mógł atakować nikogo.

-  Konto Premium w banku. W razie niebezpieczeństwa zawsze możesz ukryć kasę w banku. Dodatkowa zaleta, możliwość nieograniczonych wpłat, oraz brak 5% prowizji przy wpłacie.

- Automatyczny przelew do banku. Jeśli mamy konto Premium warto wykupić tą opcję. Każdy malwers z portfela ląduje automatycznie w banku.


    Warto nadmienić, że nowi gracze trenując tylko szkolenia nie będą w stanie się wybronić bez przedmiotów. Oto przykład, gdy dwie osoby szkolą się w tej samej dziedzinie ale tylko jedna z nich kupuje przedmioty, a druga tylko się szkoli to osoba z przedmiotami będzie miała o wiele więcej procentowej wygranej nad osobą szkolącą się i nie kupującą przedmiotów. Kupując przedmioty w pewnej dziedzinie walk za około 1 milion malwersów, osoba ta będzie o 20-25% silniejsza od osoby bez przedmiotów.

Na koniec życzę wam udanych łowów, skutecznej obrony, oraz takich wiśni jak ta.

 Jeśli pominąłem coś istotnego pisząc te kilka zdań, proszę o wyrozumiałość, gdyż jest to temat rzeka i nie sposób w krótkim poście zamieścić wszystkiego, a z racji mego wieku oraz chwilowych amnezji mogłem pominąć kilka aspektów nieświadomie. Dlatego proszę o komentarze