wtorek, 8 lipca 2014

Dozbrajanie

Dozbrajanie- czyli uzupełnienie Walk indywidualnych

Z postu „Walki Indywidualne. Jak bić i nie zostać pobitym !” dowiedzieliście się na czym polegają ataki oraz na co warto zwrócić uwagę, teraz podejmiemy temat kłopotliwy dla nowych graczy, mianowicie- dozbrajanie do danego typu walki.

1.Walka kozaków to najnowsza i zdecydowanie najbardziej opłacalna konkurencja dająca nam 10% zysku z portfela ofiary w 5 min (+rozliczenie), lecz nie możemy zapomnieć o tym, że starsi stażem gracze są na wygranej pozycji, bowiem do wielu misji potrzebne im były umiejętności takie jak: Szeroki bicek, Walenie w ryj, Walka wręcz czy zasób Atak, który właśnie odgrywa tam kluczową rolę. Warto zauważyć zatem, że na początku naszego grania, zanim to poświęcimy setki godzin na szkolenia warto zacząć od innej konkurencji, aniżeli wspominana Walka kozaków. Mamy do wyboru ogólnie 13 typów walki, z czego Kozak oraz Po kolędzie to walki, gdzie przedmiot nie bierze udziału, a Szybki napad daje procentowo najmniejszy zysk i w sumie trudno nazwać go rentownym atakiem, jest to raczej coś w rodzaju sprawdzania czy gracz posiada coś w portfelu. Pozostaje nam zatem paleta dziesięciu walk, z której warto wybrać tą jedną na start!


1.1 Kiedy już wybrałeś jeden z typów walk zauważ, że w każdym z nich występuje:
przedmiot + atak + inny zasób/ umiejętność + umiejętność
W niektórych atakach jest to atak + szczęście (a więc dwa zasoby) lub atak + 2x umiejętność (jak w przypadku Nielegalnych wyścigów). Przedmiot będący zawsze na pozycji #1 jest najważniejszy, ponieważ to jego zakup do danej konkurencji najbardziej wpływa na Twoją siłę. Opiszę teraz jak to działa zakładając, iż wybrałeś: Wycinka w pień jako swój atak, gdzie przedmiotami jest broń inna.
Jednym z przedmiotów broni innej jest paralizator warty 500 MLW/szt.


Jak sam widzisz daje od +2 do Ataku (1.) oraz przydatność w walce +40(2.), oznacza to, że jeśli go kupisz w sztuce 1 otrzymasz jednorazowo +2 do Ataku ogólnego oraz 40 przydatności .
Jeśli jednak dokupisz więcej tego przedmiotu, przydatność (do konkurencji) zwiększy się o wartość początkową ( w tym przypadku ilość paralizatorów razy 40 przydatności w walce [patrz 2.]).
W punkcie numer 3 na pierwszym obrazie widnieje informacja do czego przedmiot może przydać się w późniejszych etapach gry.
W przedstawiony sposób dokupywania przedmiotów do danej konkurencji najszybciej uzyskasz przewagę nad innymi. W przykładzie wybrałem oczywiście najtańszą rzecz z konkurencji Wycinka w pień i nie jest to najbardziej opłacalny przedmiot a jak łatwo się domyśleć to najdroższa rzecz posiada największą przydatność do walki i to właśnie ją opłaca się najbardziej skupować.

1.2 Drugim ważnym czynnikiem wpływającym na Twój wynik w danej konkurencji jest Atak.  Jak zostało już wspomniane w poprzednim poście atak nie tylko przydatny jest do walki, ale i również przyda się każdemu w misjach oraz Mega Wałkach. Niestety jego wartość nie jest już tak łatwo podbić jak w przypadku przedmiotów. Do wyboru mamy: szkolenia, imprezy i przekręty na atak. Zaczynając od szkoleń zwykle dają one niewiele ataku, ale za to możemy ustawić  je na noc nie pozostawiając bezczynnie naszej postaci. W ciągu dnia, kiedy mamy trochę więcej czasu warto zająć się imprezami, płacimy za nie stosunkowo niewiele a dają one nie raz dwa-trzy razy więcej w 12-30 minut niż szkolenie w godzinę. Przekręty z reguły nie są opłacalne biorąc pod uwagę zdobycie samego ataku, dopiero na wyższych poziomach pojawiając się bardziej interesujące bonusem. Do tego trzeba pamiętać, że przekręt zawsze może nie wyjść.

Uwaga!
Często pada pytanie na ile procent przypada 1 pkt Ataku- czego technicznie nie da się wyliczyć! Pamiętajmy o tym, że atakując, walczymy za każdym razem z innym poziomem przedmiotów, ataku i umiejętności u przeciwnika, a takie liczby jak 1 lub 10 ataku nie da się przeliczyć na dokładny procent. Kwestia 100+ pkt. jest już bardziej realna do zliczenia, lecz również nie otrzymamy precyzyjnego wyniku.


1.3 Zdecydowanie na ostatnim miejscu będą same umiejętności (w dalszym ciągu mówimy o tych dziesięciu walkach). Ich zdobycie jest identyczne jak w przypadku Ataku, czyli: szkolenie, impreza, przekręt, ew. praca.  Zaczerpnę porównanie zawarte w poprzednim poście: W zestawieniu osoby tylko kupującej przedmioty do osoby tylko szkolącej się- to osoba kupująca przedmioty będzie zawsze o te 20-30% lepsza. Oczywiście same umiejętności przydają się również do Mega Wałków czy misji, ale nie stanowią one niezbędnego kryterium do ataku. 

Przydatną opcją jest dogadanie się z kimś o ataki między sobą, aby sprawdzać jak poprawiasz się procentowo w obranym przez Ciebie ataku. Najlepiej jednak, aby ta osoba nie szkoliła się w Twojej konkurencji, aby nie zafałszować wyników poprawy :)


6 komentarzy:

  1. Niekryty krytyk14 lipca 2014 10:52

    Hm... jakosc waszych artykulow zaczyna byc zenujaca. Newbie szybko sie ucza i pisanie tego typow tekstow jest bez sensu. Blog stworzony z mysla o malwersach a tak naprawde nie macie o czym pisac, co wyraznie pokazujecie. Byc moze warto by sie zainteresowac np. trwajacymi wojnami pomiedzy grupami? To tylko przyklad. Start mieliscie udany ale wydaje mi sie ze jak szybko blog powstal, tak szybko upadnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Blog ten jest przeznaczony głównie dla osób nowych, które wbrew Twoim pozorom nie wiedzą wszystkiego, a uczą się szybko tylko w momencie, kiedy mają ku temu sposobności i odpowiednią odpowiedź na ich pytanie. Zdecydowanie najczęstszymi gośćmi na stronie są właśni nowi gracze, dlatego też to właśnie do nich kierowane są w znacznym stopniu posty i prawdopodobnie ta tendencja będzie się utrzymywać w takim stanie.

      Pisanie o zażyłościach między-grupowych to prawdziwy strzał w stopę, bowiem zdecydowana większość grup nie ma zielonego pojęcia dlaczego toczą ze sobą bój, a liderzy nawet jeśli jeszcze to pamiętają- i tak o tym rozmawiać nie chcą. Niestety mentalność graczy ze stażem w tej grze jest bardzo specyficzna -delikatnie to ujmując- i wywodzenie się na tematy czegoś o czym sami nie wiedzą byłaby niedorzeczna. Podsumowując to, nie wiem czy sam zauważyłeś, że przedstawiasz właśnie taki pogląd. Jeśli ktoś posiada pomysł na posta może zwyczajnie do nas napisać- a jeśli okaże się on ciekawy, jak najbardziej skupimy się na nim.

      Żeby coś mogło upaść nie wystarczy tylko długi czas pomiędzy udostępnianiem nowych postów, ale również mentalne stwierdzenie tego a my (przyjemniej ja) tego nie powiedziałem. Nikt z nas nie jest robotem, aby siedzieć 24/h 7 dni w tygodniu, aby zawsze móc poświęcić czas na odnalezienie dobrego tematu i jego opisu. Mamy nadzieję jednak, że już niedługo inicjatywa wyjdzie nie tylko od nas, bo nie na tym to polega, ale również od Was, graczy.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Niekryty krytyk18 lipca 2014 13:06

    Dlaczego nie publikujecie mojego komentarza?

    Ahhh zapomnialem, wolne media nie istnieja ;] a wy nie publikujecie, bo..?

    Bo sie obawiacie olbrzymiej krytyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety krytyki się nie obawiamy, wręcz przeciwnie w znacznym stopniu daje ona nam powód do niezłego ubawu i daje motywację na kolejne posty! Nie publikujemy, ponieważ jak można zauważyć zaczął się okres urlopowy a co za tym idzie jesteśmy zdecydowanie mniej online- ale gimnazjum chyba o tym zapomina :) Pozdrawiamy!

      Usuń
  3. ahahaha niezla riposta hehee. dalem na kontakt swoj pomysl, popatrzcie- pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi alex!
      Tu nie chodzi o riposty, choć nie twierdzę, że na tego typu komentarze nie będziemy odpowiadać tak samo. Sęk w tym, że do krytyki lub wylewania żali tendencja ludzka jest pierwsza, a do wyrażania choć minimalnych chęci pomocy jest już to dalece obce- co osobiście mnie dziwi i to jest jedna z tych dziwnych złotych myśli portalu Malwersi.pl

      Dziękuję za pomysł, jest on nieco trudniejszy w realizacji, ale od jutra biorę się za tematykę! Pozdrawiam Cię i w razie dalszych pomysłów zapraszam do kontaktu.

      Usuń


Regulamin dodawania komentarzy:
1. Użytkownik publikuje informacje i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników w komentarzach.
2. Zabronione jest umieszczanie przez Komentujących na portalu treści sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
3. Komentarz dodany do konkretnego artykułu musi dotyczyć właśnie tego artykułu, inne nie będą publikowane.
4. Administrator ma prawo swobodnego zarządzania komentarzami. W szczególności może, bez podania przyczyn, zawiesić możliwość umieszczania komentarzy, usunąć komentarze z Serwisu lub zmienić zasady ich funkcjonowania.